Presentation & Lite om min helg!

Hej på er kära läsare! Jag är helt ny på det här med att blogga, men jag ska göra mitt bästa för att få ihop tiden med att kunna skriva lite till er också! :)
Jag är en tjej som älskar att jobba med hundar och hålla på med träning på mitt favoritställe "Friskis&Svettis"!
Själv har jag hund hemma, en Lagotto Romagnolo vid namn Milan, alltså en tryffel-hund, och en Welsh Corgi Cardigan vid namn Tiarah, en vallhund, som jag inte har hemma jätte mycket, men som är här hemma ibland då och då som foderhund!
I skolan hade jag en schäfer vid namn Danah,en vallhund, som jag fick ta hand om också.

Milan: Milan, 3 år i Juni, var den första hunden som jag fick 2008, samma år som jag skulle börja gymnasiet.
Tiden går fort och nu, 2011, känns det som att han är rätt vältränad för att kunna tävla i Lydnadsklass 1 i vår, men får se hur säker jag kommer vara med den saken då snön snart kommer att försvinna och jag ska se vad han kommer ihåg sen senast vi testade att köra hela lydnads 1:an i höstas. haha.
Men Milan annars, jo, han är faktiskt en av de snällaste hundarna man har och väldigt försiktig av sig (men inte när det gäller snö, då är han som tokig i det, haha)!

Danah: Danah fick jag som kompis och skolhund samma år som Milan dvs. sommaren 2008. Danah var då redan fullärd och var ändå rätt gammal, 10 år då vi träffades. Hon var världens bästa kompis och faktiskt rätt beskyddande, man kände sig trygg med henne och ibland var det som att hon tog hand om mig mer än vad jag behövde ta hand om henne! Men för 17 veckor sedan, dvs. 20/10-2010, så kom det värsta som kunde hända... Hon var tvungen att avlivas pga. hennes organ slutade att fungera och det värsta var att jag inte kunde finnas på plats samma dag som hon skulle försvinna och det läskiga var att samma natt då hon blev dålig så drömde jag om henne om att hon var rätt orolig och att hon ville söka upp mig, men hon hann inte tid. När jag vaknade så förstod jag att något var fel med henne, men tänkte ändå att allt var ju bara en dröm. Men jag gick till praktiken som vanligt den onsdagen, men fick sedan beskedet via telefon där att hon var borta...
Hon har varit en del av mitt liv de åren vi har kännt varandra...Hon kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta!

Tiarah: Tiarah, 1 år på alla hjärtans dag, kan man säga att hon blev den 3:e hunden man "fick".
Sommaren 2010, den 16 Juni, kom hon hem till mig för att få uppleva en sommar hos oss.
Under hennes då, valptid, så spenderade jag mycket tid tillsammans med henne för att vinna henne hjärta och förtroende till mig, och det gick kvickt tycker jag. Den sommaren lärde hon sig rätt mycket då jag inte jobbade på dagiset. Hon lärde sig först av allt att gå i koppel (hon var rätt osäker och kanske lite rädd för kopplet i början, men det gick tillslut), och sen lärde hon sig sitt och vacker tass...osv. osv...! Under september månad var vi på vår första utställning i valp-klass och hon blev BIM (Bäst i Motsatt kön) och fick HP! Duckig flicka!

Det var lite om hundarna.
I helgen nu då så har jag inte gjort så väldigt mycket.
I lördags slappade jag mest halva dagen innan jag skulle till Friskis och vara värd där på ett medel-pass för första gången (annars brukade jag ha skivstången att hjälpa till på under torsdagar, men denna helg blev det medel-pass). Hur som helst är det jättekul att vara värd, man träffar så många trevliga och glada människor!
Under den lördagen hade jag sammanlagt hälsat personligen på över 100 personer, för på kvällen kom grannarna på besök och vi käkade lite pizza och kollade på Melodifestivalen den kvällen.

Idag söndag kan jag säga att det har varit väääääääligt tråkigt... inte alls mycket har hänt, har inte orkat att göra den här dagen till något vettigt heller... Men imorgon blir det i alla fall en vettig dag med att åka till skolan för två lektioner, därefter ska man hem, kolla igenom Avel-häftet som vi ska ha prov på om 2 veckor, därefter åka och träna (dvs. om jag orkar, har träningsvärk i armarna sen medel-passet igår,haha)!
Hur som, nu måste jag nog sluta med att skriva, för mina inlägg brukar vilja bli rätt Låååångaaa!

Må väl! / Carro Hund! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0