FÖRLÅT!!!! Jag är en sån dålig bloggare men...

... det har varit så enormt mycket nu den senaste tiden, både hundar, träning och så... Usch.
Vad jag såg så va det över snart 2 månader sedan jag skrev och det har hänt oehört mkt.
Hm. The Ark hade jag skrivit om, vart ska jag nu komma?
Tecno, min skolhund som jag nu får ha till början av sommaren, hon och jag kom som sagt bra överens med varandra tillslut och vi blev bästa vänner.
Hennes födelsedag den 18 April firades med faktiskt lite kakor och så.
Men nu händer det värsta...
Jag väntar ett samtal från min lärare, ett besked om att hon ska avlivas ngn av dessa kommande dagar...
Hon fick ett tumör i tassen, så nu är man tillbaka til de 4 faserna sen Danah dog...
Känns tungt, men sålänge hon lever så har jag humöret uppe och livet är rätt bra. Men den dagen kommer bli den andra sorgen på 7 månader... att en vän försvviner igen är det jobbigaste jga vet...
Usch, hemska tanke när det händer... '

Nne som sagt därför är det rörigt just nu.
Min nya skolhund som jag ska ha efter sommaren, som heter Ditte, Danahs avkomma, henne har vi parat så hon ska ha valpar i sommar som beräknas att komma den 11-12 Juli!:)
Då ska man såklar vara med på valpningen.
Själv var jag med på hennes valpning på hennes andra kull 2009, detta är de 3.e.
Mysigt att komma tillbaka till skolan med lite valpar!:)
Men hur som heslt, hon blir min sista och ny-gamla, skolhund.
Har ju fått jobba mkt med henne den senaste tiden ibland då och då.
Men det ska nog gå bra.
Har en planerad kurs för henne och mig i höst, Rally-lydnad är det som gäller, min lärare sa att, om jag tar över denna hund så ska jga få tävla i rally-lydnad med henne och för att göra allt för att själv fatta så ska jag se till att det blir en kurs me henne och mig!:) Dels för att komma varandra nära också.

Ja, vad har hänt mer då? Har träffat EMD och så oc så förra veckan var det danny som kom på besök till Kalmar.
Så det blev lite så med.
Och så har man bokat hotellrum till Göteborgresan den 16 augusti och sen så ska ma dit redan om en månad med en kompis.
Grymt kul. Sommaren är räddad.
Vad jag vet nu så är det först:
- Liseberg i Göteborg om en månad (5 Juli) med en kompis.
- Valpning 11(?) Juli ca.
- Något i mellan ska hända fram till...
- ... 16-17 augusti, då är det Göteborg igen för att träffa Jill Johnson.
- 28 augusti, åker man till Malmö för Rix Fm Festivalen.
Just det Rix i Kalmar kommer i mellan och troligen en Sthlm resa.
Kul.
Tja.
Vad jag mer har gjort är att jag har avslutat mitt jobb som värd på Friskis, och ska ev. påbörja på Malkars istället.
Fråga mig inte varför, men jag känner att detta kanske är bättre.. får väl se hur jag gör.
Mkt me sskolan sedan...
Man vet aldrg, kanske kommer itlbaka tll Friskis igen. Sakna mig inte för mkt! ;)

Nu ska jag ta en dusch, sen ska jag väl inte göra så mkt...
I veckan blir det också att hälsa på barnen på dagis och så ska man hälsa på sin snällaste kompis dels va min handledare på dagiset. Passar på i samma veva. Hoppas bara jag inte fr samtalet när jga är där som när det gällde Danah.
Kanske blir jobbig att åka dit då... men ja, får väl se vad som händer. Vad jag vet händer det i veckan...

Må väl ska börja skriva igen, meen kan dröja lite nu när min vän ska bort från mig...


 Ditte! Min blivande skolhund!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0