R.I.P.

Nu har det hänt igen.
Min ny-gamla skolhund har idag avlivats...
Hennes tumör var som sagt inget att göra åt. Idag försvann hon.
Dagen började helt Ok. med att titta på tv, äta frukost, sen så gå ut med Milan.
Därefter så gick jag iväg till dagiset där jag var senast då Danah dog.
(hade ingen aning om att Tecnan skulle dö idag).
Kom dit och hängde lite med en kompis som jobbar där och såklart med barnen.
Samma kompis va på plats idag också då Danah dog, fast denna gång Tecno.
Men det blev ändå inte samma reaktion när detta hände.
Men en tung saknad vilar över en just nu.
måste gå igenom alla 4 faserna, eller ja, reaktionsfasen vet jag inte när den kommer, men kanske att reaktionsfasen och det 3 fasen innan 4 fasen som är nyoriegteringsfasen, har bytt plats?
Chockfasen gick jag tidigare idag igenom, men nu är det de 3 som är kvar.
Hur som helst. Är glad att jag valde rätt dag för att gå till dagiset och hälsa på.
Fick dock återuppleva 20/10-10, men inte lika kraftig. Tur.
Allt händer på en onsdag, gjorde samma sak me Danah.
Vädret va motsattsen. Men ösregnet kom när min reaktionsfas började komma igång och imorgon blir det min reaktionsfas känner jag på mig. så att jag tror säkert att det kommer regna imorgon...

Imorgon är det torsdag... får se vad man hittar på då. Hoppas det är Ok väder under kvällen, för vill inte att passet ute ska bli inställt. Nu behöver jag den som mest, med tanke på att det är favo-ledaren som ska hålla i det passet.
Skuklle bil åska, men sååå länge kan det väl inte hålla på? eller?
Jaja, fredag ska jag tllbaka till dagis, och hoppas inte det blir ngt mer tråkigt besked, men vad för besked kan förekomma nu när allt för tillfället är över? I så fall ngt spontant...
Känns skönt att ha den kompis på dagis som alltid finns där och som är så kramig och bryr sig verkligen och som man kan prata med.
Vi pratade om detta idag, om min skol-hund... ja samma tid som hon dog, för jag kände som med Danah när jag vaknade...ska jag gå idag eller ska jga ta det på fredag? men hur som, så valde jag rätt dag, och sen så hade jga drömt om henne för ngt natt sedan... underligt att precis ALLT ska behövas upplevas igen...
huvudvärken är den sammma...
Nu börjar jag känna en aning om lite åska, så jag tror jag ska somna innan jag väl märker att det åskar.
sov gott... dvs ni som kan...

/ Carro Hund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0