Regn <3

Regn regn åter regn! Gud vad jag har väntat på tillfälle att få sova ut!!!!!
Vaknade av att det regnade, klockan var 7 ungefär och passade på att få somna en morgon då det var mörkt ute !! Skönt som bara den! Var väl utvilad efter man hade somnat om och vaknade 2 timmar efter!

Milan var inte så sugen på att gå ut och gå idag på morgonen, men tvingade ut oss båda för det är ett måste att gå ut vare sej om det är regn eller jordens undergång!;)
Efter rundan så blev det frukost och film framför iPaden! ^^
Sen ut igen efter man gjort sej i ordning.
Hade tänkt att cykla in till mötet i stan men pga regnet fick det bli undantag med buss.
Träffade en gammal fröken som jag hade åk 4-6 och det var rätt mkt att prata om!:)
Var ju flera år sedan ;)
Hur som helst.
Mötet på Manpower gick jätte bra tyckte jag, och ska återkomma kl 09.00 på onsdag nästa vecka igen.
Mina uppgifter nu blev att ringa 3 olika företag och kolla deras personalbehov och det var självklart jobb som jag helst ville jobba med/ på!:)
Så ska ta tag i det på tisdag då jag har tid med det.
Helgen är väl rätt ledigt på de ställen man ska söka på. Fast värt att testa, man vet ju aldrig! ^^

Efter mötet mötte jag Johanna vid magneten här i lindsdal. Vi gick vidare till ett café som ligger intill affären och så satt vi och pratade en massa om jobb och körskolan! Har fått bli hennes coach att peppa henne med körkortet! Klart att jag stöttar!:)
Men när vi kom till teorisamtalet. Det som folk påstår är rätt jobbigt, så har vi bokat in 3 dagar i veckan och ses på Friskis för att plugga 1 kapitel i taget / månaden för att få teorin att bli mer roligare och intressantare när man är 2 och man kan hitta på flummsaker för att få in det i huvudet! Vi har bestämt oss! Fram till jul/ början av nästa år ska teorin sitta och vi ska ha körkort! Bra mål tycker jag!^^

Efteråt gick vi och handlade till ikväll och lite behövande saker.
Efteråt blev man hämtad eftersom allt man handlade vägde ton!!!! 0.0
Och givetvis regnet påverkade.
Oftast brukar jag gå hem med allt med undantag får det bli ibland.

Nu sitter jag och kollar igenom företagen jag ska ringa, och faktiskt ska jag nog skriva ut CV och ta med till Malmö på måndag. Kanske söker där också!
Snart mat, ikväll är det fångarna på fortet som gäller!:)))
Det blir att lägga sej tidigt ikväll, imån ska jag skjutsa mam. till Maxi i Kalmar för vi ska äta kräftor imorgon med släkten och sen grilla!:)
Nu menade jag övningsköra till Maxi!:)
Ps fick en liten överraskning som är på gång, men berättar inte det ännu! Om ni fortsätter läsa så får man reda på det inom en snart framtid! ^^

Må gott! Återkommer med kräftorna imorgon, haha!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0